Vandaag en elk jaar een woensdag in juni is het Nationale Buitenspeeldag! GroenLinks en de PvdA zetten in op groene, veilige en gezonde buitenruimtes. Natuurlijk ook voor de jongste inwoners van Zuid-Holland!

Gezonde wijken

Rennen, klimmen, fietsen, varen, verstoppertje spelen of hutten bouwen? Buiten zijn en bewegen is essentieel voor je gezondheid en het brengt de buurt in contact met elkaar. Gezonde wijken betekent elkaar ontmoeten, samen spelen, samen sporten, samen leren en samen gezond!

"Vandaag op Nationale Buitenspeeldag bespreekt Zuid-Holland de agendanatuurinclusief, over natuur in en om de stad, waarin je heerlijk kan buitenspelen. Buitenspelen is voor kinderen een leuke manier om gezond te blijven." -  Berend Potjer

Contouragenda Natuurinclusief Zuid-Holland

"Provincie Zuid-Holland vindt biodiversiteit belangrijk en geeft hier met natuurinclusief werken invulling aan. Berend Potjer: “Net als Leiden is Zuid-Holland dichtbevolkt. Door natuurinclusief te werken, maken we optimaal gebruik van de ruimte die er is. Het is inspirerend om te zien hoe Leiden dit in het Singelpark in de praktijk brengt. Ik was echt aangenaam verrast over het enthousiasme van de bewoners die wij tijdens onze wandeling tegenkwamen.”

Lees HIER meer over Contouragenda Natuurinclusief Zuid-Holland

Hoe is deze dag ontstaan?
Jantje Beton en kinderzender Nickelodeon organiseren al meer dan tien jaar de nationale Buitenspeeldag. De inzet is één grote speelplek maken van Nederland!.

Jantje Beton zet zich in om speelkansen te creëren voor alle kinderen; dus ook vluchtelingenkinderen in de noodopvang. Wil je meehelpen? Lees HIER meer.

Kijk ook HIER voor leuke tips om buiten te spelen.