Na de winst bij de vorige verkiezingen werd GroenLinks de derde partij van Zuid-Holland en trad toe tot de coalitie en het College. De komende verkiezingen wil GroenLinks doorgroeien en doorbesturen met Berend Potjer namens GroenLinks in het College.

GroenLinks lijsttrekker Sinan Özkaya is blij dat Berend Potjer bij wil tekenen: “Berend is een ervaren en prettige bestuurder met een Groen en Links hart. Hij is een eerlijke no-nonsens bestuurder die zijn dossiers kent en daarvoor ook waardering krijgt in de staten. De afgelopen jaren heeft hij in turbulente tijden, ondanks corona lock downs en een rechtse meerderheid in Provinciale Staten, toch belangrijke resultaten weten te boeken, zoals de ontwikkeling van duizenden hectaren nieuwe natuur, de oprichting van het grootste Nationale Park van Nederland en het besluit om in de Zuid-Hollandse energieregio’s in 2030 6,5 terraWattuur duurzame stroom op te wekken. De komende vier jaar willen wij hierop voortbouwen.”

Berend Potjer is vereerd met de voordracht: “GroenLinks heeft heel veel goede bestuurders, zoals ook elk jaar weer te zien is bij de verkiezing van de beste bestuurder van Nederland. Het is dan ook een hele eer dat GroenLinks mij als bestuurder voordraagt in de belangrijkste en mooiste provincie van Nederland.”.

Özkaya en Potjer verwachten dat GroenLinks de volgende periode weer bestuurt in Zuid-Holland en zet in op een verdere vergroening van de provincie: vitale natuur, schone energie van eigen bodem, gezond vervoer en energiepositieve, natuurinclusieve en vooral betaalbare woningen.