Komend weekeinde wordt de hefbrug van Boskoop bezet door bewoners uit Boskoop en omgeving. Zij willen hiermee aandacht te vragen voor de verkeerssituatie op en rond de hefbrug. Zij maken zich zorgen over de luchtvervuiling, de verkeersveiligheid en de gebrekkige doorstroming van het verkeer.

GroenLinks Statenlid Berend Potjer steunt de protestactie: “Wij delen de frustratie van de Boskopers, dat de provincie deze problematiek negeert en al haar energie steekt in de plannen van de zeer omstreden Verlengde Bentwoudlaan. Wij hebben de provincie dan ook gevraagd of zij niet de bewoners tegemoet wil komen en te onderzoeken of een aquaduct in plaats van de Verlengde Bentwoudlaan een betere oplossing zou zijn.”

Om de steun te onderstrepen zullen fractievoorzitter René Driesen en verkeerswoordvoerder Marijke Kottenhagen van GroenLinks Alphen aan de Rijn GroenLinks vertegenwoordigen bij het protest.