Promotiecampagne Openbaar Vervoer een goede stap.

In de Provinciale Statencommissie Mobiliteit wordt dezer dagen het “Actieprogramma Marketing Openbaar Vervoer” behandeld. Dit is een plan om in 2011 het hele jaar door het Openbaar Vervoer onder de aandacht te brengen en te promoten. Dat gaat de Provincie Zuid-Holland doen door verschillende acties. Zo worden verschillende groepen mensen bereikt. De bedoeling is om mensen te verleiden om de bus, waterbus of trein te nemen.

GroenLinks Statenlid Alfred Blokhuizen hierover: “Het Openbaar Vervoer in de regio wordt gereden of gevaren in opdracht van de Provincie. Zuid-Holland vindt het heel belangrijk dat er goed OV is. Dat geldt zeker niet alleen voor mijn partij, maar ook voor bijna iedereen in het Provinciebestuur. Het is helaas lastig om mensen die iedere dag in de file staan te laten zien hoe goed, voordelig, betrouwbaar en comfortabel het moderne OV is. Wij zijn er trots op! Het kan natuurlijk altijd beter, maar we willen toch iedereen de gelegenheid geven om gewoon eens dit milieuvriendelijke vervoer te proberen. Ik vind het ècht een aanrader!”
Het volgende jaar komt de Provincie met 4 acties. Ieder kwartaal weer een ander thema. Het begint in januari al direct goed met de actie “het nieuwe reizen”. Deze actie is speciaal voor de mensen die, op weg naar het werk, de file willen mijden.

Het 2e kwartaal staat in het teken van evenementen. Dus, hoe kom je snel, comfortabel en voordelig bij een evenement en terug naar huis. In de zomer en het najaar zijn er speciale acties die in het teken staan van winkelen en een dagje naar de stad.

Statenlid Blokhuizen: “Hou deze website en publicaties de komende tijd in de gaten. Hier komt van alles te staan over de mogelijkheden om voordelig en snel met het OV op pad te gaan. Ik vind deze promotiecampagne een heel goede stap om u kennis te laten maken met onze Openbaar Vervoersmogelijkheden”.