De meerderheid van de politieke partijen wil de Bonnenpolder open en groen houden. Dat bleek tijdens de bespreking van het plan van  het Zuid-Hollands Landschap, Natuurmonumenten en Natuurbegraven Nederland.

Het doel is om in totaal 128 hectare nieuwe natuur te realiseren. Dat is ruim 250 voetbalvelden meer ruimte voor natuur en biodiversiteit. De provincie gaat de gemeente Rotterdam actief informeren over het brede draagvlak vanuit de provincie.   GroenLinks is blij dat er een goed plan op tafel ligt om het natuurgebied De Bonnenpolder open en groen te houden.   Huri Sahin, fractievoorzitter GroenLinks: “Het plan is een laatste kans om De Bonnenpolder open en groen te houden. In onze sterk verstedelijkte provincie is een open en groen Bonnenpolder een unieke kans voor de natuur en daarmee de leefomgeving van onze inwoners.  We hopen dat de Rotterdamse gemeenteraad dit plan ook gaat steunen zodat een lang gekoesterde wens ook daadwerkelijk gerealiseerd wordt”.