GroenLinks Zuid-Holland is blij met het voorstel van het college van Gedeputeerde Staten om artikel 1 van de Grondwet een zichtbare plek te geven in het provinciehuis. Hiermee laat ook de provincie Zuid-Holland zien dat discriminatie niet thuis hoort in onze samenleving.

GroenLinks diende enige tijd geleden een motie in om de symbolische waarde van artikel 1 van de Grondwet (verbod op discriminatie) een zichtbare plek te geven in of rondom het provinciehuis. De motie werd met ruime meerderheid aangenomen en het college van Gedeputeerde Staten heeft nu een voorstel gedaan. GroenLinks fractievoorzitter Huri Sahin: "We zijn blij dat de motie Artikel 1 zorgvuldig en met een breed draagvlak door het college wordt uitgevoerd. Juist in deze tijd van polarisatie is het mooi dat via een prijsvraag onder jonge kunstenaars en een divers samengestelde commissie op of in het provinciehuis artikel 1 van de Grondwet zichtbaar gaat worden."   GroenLinks kijkt uit naar de, ongetwijfeld mooie en goede, ideeën die door Zuid-Hollandse kunstenaars worden ingediend.