Nieuws gefilterd op Fractie

Energietransitie vraagt investering netcapaciteit!

GroenLinks vraagt de provincie Zuid-Holland in actie te komen om vaart te houden in de energietranstie. Grootschalige projecten voor de opwekking van duurzame energie zoals zonneweides en windmolens vragen veel netcapatiteit. De provincie kan de netbeheerders helpen die capaciteit te leveren.

Elke gemeente Regenbooggemeente!

In Zuid-Holland zijn op dit moment 14 regenbooggemeenten. Wat GroenLinks betreft volgen de overige 46 gemeenten zo snel mogelijk. Op die manier worden in Zuid-Holland alle inwoners ondersteund om zichzelf te zijn. Statenlid Anneloes van Hunnik (GroenLinks) gaat dit voorstellen tijdens de begrotingsbehandeling op 14 november.

Onderzoek waterbesparing hard nodig!

Op aandringen van GroenLinks en VVD gaat de Provincie Zuid-Holland onderzoeken hoe ook in de toekomst voldoende zoetwater beschikbaar blijft. Dit onderzoek gaat nog voor de verkiezingen van volgend jaar plaatsvinden. Na de droge zomer van 2018 is het watervraagstuk nog urgenter geworden.

Dalabonnement Alphen - Schiphol blijft!

Na vragen van GroenLinks is de afschaffing van het dalabonnement op de buslijn tussen Alphen -Schiphol van tafel. De afschaffing dreigde met name de werknemers met onregelmatige diensten en ploegendiensten op kosten te jagen. Zij zouden buiten de spits niet meer met korting kunnen reizen, waardoor hun reiskosten zouden verdubbelen. GroenLinks wees het provinciebestuur erop dat dit niet mag volgens de provinciale regels. Daarom grijpt het provinciebestuur nu in en kunnen bestaande abonnementhouders nog minstens vier jaar met korting reizen.

GroenLinks vraagt uitvoering creatieve en praktische oplossingen voor verkeersknelpunten Hoekse Waard

Vandaag heeft GroenLinks een hele reeks vragen gesteld aan Zuid-Holland over het verbeteren van de bereikbaarheid van de Hoekse Waard. Deze vragen volgen uit een avond waar GroenLinks met de bewoners en anderen in gesprek ging over verkeersknelpunten op het eiland. De bewoners hadden daarbij veel praktische suggesties om de bereikbaarheid te verbeteren. GroenLinks vraagt nu Zuid-Holland om die suggesties op te pakken en alvast na te denken over creatieve oplossingen om het eiland bereikbaar te houden bij het geplande onderhoud van de Heinenoordtunnel.