Nieuws gefilterd op Fractie

Midden-Delfland Bijzonder Provinciaal Landschap

De regio Midden-Delfland is sinds deze week een Bijzonder Provinciaal Landschap. Midden-Delfland is het eerste gebied in Nederland met deze speciale status. Het gebied, een groene strook tussen Den Haag en Rotterdam, is van groot belang voor de natuur en biodiversiteit in de provincie Zuid-Holland. GroenLinks is blij dat de bijzondere waarde van dit gebied ook door de provincie wordt gezien.

Provincie stemt toch in met sloopplannen Rotterdam

Het voorstel van GroenLinks om de sloopplannen uit de regionale woonsvisie van Rotterdam te halen is weggestemd. In de nieuwe woonvisie van Rotterdam wordt onvoldoende gedaan aan het probleem dat er te weinig passende woningen zijn voor alle Rotterdammers. GroenLinks vindt de sloopplannen die in deze woonvisie staan onacceptabel omdat er veel sociale huurwoningen gesloopt dreigen te worden en er onvoldoende nieuwe sociale huurwoningen in de regio gebouwd worden. Het laatste woord is hierover nog niet gezegd.