Nieuws gefilterd op Fractie

GroenLinks wil weten hoe Zuid-Holland de luchtkwaliteit gaat verbeteren

GroenLinks is blij met de uitspraak van de Rechtbank in Den Haag waarin de rechter de Staat der Nederlanden opdraagt om meer te doen om de luchtkwaliteit te verbeteren. Ook in Zuid-Holland is de luchtkwaliteit op diverse plekken niet goed. GroenLinks Zuid-Holland wil daarom van het college van Gedeputeerde Staten weten wat Zuid-Holland gaat doen om de luchtkwaliteit, conform de uitspraak van de rechter, binnen de wettelijk grenzen te krijgen.

GroenLinks draagt bij aan schoner en socialer Zuid-Holland

Afgelopen woensdag besprak Provinciale Staten van Zuid-Holland de voorjaars- en kadernota voor Zuid-Holland. Tijdens deze bespreking heeft GroenLinks aandacht gevraagd voor een schoner en socialer beleid in de provincie. Hiervoor heeft GroenLinks een aantal voorstellen ingediend die een meerderheid hebben behaald in Provinciale Staten.

Zuid-Holland gaat inwoners actief betrekken bij verantwoording van beleid

Provinciale Staten van Zuid-Holland hebben op voorstel van GroenLinks ingestemd met het plan om inwoners meer te gaan betrekken bij de verantwoording van het beleid van de provincie. Het voorstel is om bij de volgende jaarstukken in het voorjaar van 2018 een zogenaamde V-100 te organiseren waarbij 100 burgers vragen formuleren voor Statenleden over de evaluatie van het gevoerde beleid.

GroenLinks maakt zich zorgen over leegstand winkelpanden in Hendrik-Ido-Ambacht

Op 9 mei verscheen er een persbericht waarin staat dat de provincie het plan voor uitbreiding van het winkelcentrum De Schoof in Hendrik-Ido-Ambacht steunt. GroenLinks en de SP in Provinciale Staten zijn verbaasd over dit plan omdat uit het koopstromenonderzoek blijkt dat de detailhandel in de regio's Drechtsteden en Ridderkerk en omgeving ondermaats presteert. De kans op leegstand neemt hierdoor juist in deze regio toe.