Gezocht: leden voor de programmacommissie en kandidatencommissie!

Al zitten we nog middenin de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, we kijken al vooruit naar de verkiezingen voor de Provinciale Staten in 2019. De programmacommissie en de kandidatencommissie van GroenLinks Zuid-Holland spelen bij deze verkiezingen een belangrijke rol.

Programmacommissie
Voor de programmacommissie is het provinciaal bestuur op zoek naar mensen die een (inhoudelijke) bijdrage willen leveren aan een provinciaal programma voor de periode 2019-2023. Dit moet een programma worden dat, in de aanloop naar de verkiezingen voor de Provinciale Staten in maart 2019, niet alleen op een aansprekende manier de standpunten van GroenLinks verwoordt, maar ook onderbouwd richting geeft aan het handelen van de fractie van GroenLinks in de komende periode.

Wil je meedenken, meeschrijven, mee helpen vormgeven van zo’n programma? Heb je kennis en inzicht in een van de beleidsterreinen waar de provincie zich mee bezighoudt? Kun je de ideeën en uitgangspunten  van GroenLinks goed verbeelden? Stuur dan een brief met je achtergrond en motivatie naar erikvanderkroft@glzh.nl

We hopen de voltallig commissie te kunnen presenteren op onze provinciale ledenvergadering van 7 april a.s. De werkzaamheden van de commissie starten vanaf dat moment en lopen door tot diep in het najaar.

Kandidatencommissie
Daarnaast zijn we ook op zoek naar leden voor de kandidatencommissie. Op de afgelopen ledenvergadering van GroenLinks Zuid-Holland is daarvoor een profiel vastgesteld dat je hier kunt vinden.

Kort gezegd; ben je bekend en heb je affiniteit met het functioneren van de provincie, heb je ervaring met het voeren van selectiegesprekken en heb je in de periode van mei t/m november tijd om je actief in te zetten voor deze uitdagende klus? Stuur een motivatiebrief met bijgaand CV naar erikvanderkroft@glzh.nl  Ook hiervoor geldt dat we de commissie op de provinciale ledenvergadering van 7 april willen laten installeren.

Voor beide functies vragen we of jullie vòòr 1 maart willen reageren.

Helpen bij je lokale afdeling
Wil je niet in een commissie, maar wel graag helpen met de campagne? Bij je lokale afdeling is er van alles te doen, zoals helpen bij acties, organiseren van bijeenkomsten of ondersteunen van de fractie bij specifieke onderwerpen.  Geïnteresseerd? Neem contact op met de lokale afdeling via de pagina lokaal

Word lid
Als lid krijg je invloed en gezelligheid! Dat wil jij toch ook? Klik op het blok met Jesse Klaver op onze voorpagina en meld je aan als lid van GroenLinks..